Ukratko sa sastanka, s jedne strane predstavnika Porezne uprave, FINE, APIS-a i s druge strane, IT sektora koji će na terenu izvesti fiskalizaciju

2.8.12. je u Zagrebu u HGK održan radni sastanak (na kojem smo bili prisutni), s jedne strane predstavnika Porezne Uprave,FINE i APIS-a (glavnog IT partnera PU za tehniču izvedbu fiskalizacije) , te sa druge strane predstavnika IT sektora , hrvatskih IT poduzeća , koja bi trebala na terenu tehnički pripremiti obveznike fiskalizacije za taj proces.
Ono što je najbitnije od svega, fiskalizacija će se obaviti potpuno softverski, tj. za one subjekte čije blagajne zadovoljavaju osnovne tehničke potrebe, imaju ugovoreno održavanje poslovnog softvera, troškovi će biti minimalni. Oni subjekte koji imaju zastarjele uređaje, morati će nabaviti naprimjer , novu PC blagajnu koja zadovoljava tražene uvjete.


Jednostavnim riječnikom, postupak fiskalizacije je zamišljen na ovaj način : Kod Fine (jedini CA u Hrvatskoj), nabavlja se certifikat u obliku datoteke. Vrijedi 5 godina i cijena mu je 300,00 kn. Datoteka se instalira na PC računalo ili računala koja su blagajne (jednateista datoteka za sve naplatne uređaje, računala-blagajne u firmi). U trenutku kada obveznik fiskalizacije završi unos stavaka računa i priprema ga se isprintati, događa se sljedeće. Program očita certifikat (digitalni potpis), sprema ga u podatke računa, putem interneta i web servisa, podaci računa šalju se u APIS , na centralni server (računalo) koji prikuplja podatke od svih računa u RH u trenutku izdaje istog. Glavni server tada , svakom računu, dodjeljuje JIR (jedinstveni identifikator računa).
Sprema u svoju memoriju podatke primljenog računa i JIR. Šalje JIR natrag na naplatni uređaj, blagajnu (KASU) koja je poslala račun. Blagajna prima JIR i memorira ga u podatke računa. Račun se ispisuje na papiru na kojemu mora biti i JIR i zaštitni kod izdavatelja računa (certifikat). U APIS-u su procjenili su da će postupak trajati 2-3 sekunde. Oni koji posjeduju PC Blagajne trebati će nabaviti certifikat kod FINE, stalnu internetsku vezu i novi ili izmjenjeni poslovni softvare za blagajnu kod proizvođača softvera. Rokovi su vrlo kratki, a predviđa se sljedeća dinamika koja se može i mijenjati:

-Proizvođači softvera mogu tijekom rujna preuzimati demo certifikate.
-1. listopada izići će opće tehničke upute.
-Produkcijski (stvarni) certifikati izdavati će se nakon donošenja zakona.
-Testiranje bi trebalo početi 1.12.2012
-Produkcija: Od datuma primjene zakona, trenutno od 01.01.2013

Fotografije sa sastanka.
Obratite pažnju na natpise na slajdovima. Fotografije su na FB-u na stranicama Astrum – a
Fotografije i slajdovi o fiskalizaciji prikazani na sastanku : FISKALIZACIJA U HRVATSKOJ FOTOGRAFIJE

Za sve što Vam nije još jasno ili bi željeli pitati u vezi fiskalizacije blagajni u Hrvatskoj, možete nam se slobodno javiti
na naše telefone u Astrum d.o.o., 042-816-002 , 098-267-067 ili na mail, astrum@astrum.hr , subjekt ‘fiskalizacija’ , te ćemo
koliko god je to sada moguće odgovoriti na Vaša pitanja.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>